Marafiki-voi

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

första hela dagen i Kenya

Av Svenska kyrkan i Ulricehamn - 25 oktober 2014 20:03

Idag har de varit  första hela dagen i Kenya. Har inburit en resa ner till Voi från Narobi i stora drag. Vi började med att gå upp klockan halv 8 för att äta frukost som var helt okej. Sen packade vi ihop och hade en andakt som Kurt höll i.  Sen åkte vi till en butik där vi köpte vatten och de spelade svensk musik, vad coolt. Sen nära där såg vi en lekplats på ett tak, de såg inte klokt ut. Sen efter vi köpte vatten så började vi den långa resan till Voi. Resan ner var intressant för man såg verkligen hur landskapet utveklades ju längre ut från Narobi vi kom, från helt okej stor stad till glesbyggd. Sen tyckte jag att de var väldigt intressant och se hur de kör bil här nere och hur folk står mitt i vägen och säljer saker, allt från vatten till pass. Tycker det måste var deprimerande att stå och sälja vid vägen och igen köper. Måste vara tröstlöst. På vägen ner såg vi en giraff, zebra, apor och en tromb. Resan ner gick fort tyckte jag för vi hade mycket frågesport och gåtor i våran buss till mycket nöje. Vi kom fram till Voi efter 7 timmar. Sen när vi kom ner till den nybyggda Farmen där vi ska bo blev många posetivt överraskade av standarden, även ja. Ser ju ut som ett hotell, inte vad man hade föreställt sig.  Sen på kvällen har vi suttit här och pratat, ätit och utforskat farmen med omnejd.   Bilderna strular lite så vi försöker få upp dem senare.

Carl Olausson

Ingen bild

Simon Öjelid

25 oktober 2014 21:17

Gött att resan gått bra ned till Voi :D Hälsa alla :D :D

Ingen bild

Elisabeth Andersson

26 oktober 2014 13:51

Skönt att höra att resan gått bra och att ni kommit fram till Voi. Hoppas ni får det riktigt bra nu. Skickar också en hälsning till hela gänget. :-)